مشکلات بارداری در زنان بالای ۳۵ سال
نوشته شده توسط : ilmah

بارداری در زنان بالای 35 سال به عنوان بارداری بعد از سن 35 سالگی به عنوان "بارداری بالای 35 سال" شناخته می‌شود و به عنوان بارداری پس از سن بیش از 35 سال تلقی می‌شود. این مسأله در بسیاری از جوامع به عنوان مسأله باروری مطرح شده است و بسیاری از زنان از این سن بالاتر تصمیم به بچه‌داری می‌گیرند. با این حال، بارداری در سن بالاتر همراه با برخی مشکلات و چالش‌ها می‌آید. در ادامه به برخی از مشکلات بارداری در زنان بالای 35 سال و راه‌های مدیریت آنها اشاره می‌کنم:

1. کاهش باروری: یکی از مسائل اصلی در بارداری در سن بالاتر، کاهش باروری است. تخمدان‌های زنان با افزایش سن به تدریج تخمک‌گذاری نامنظم تر و کمتری دارند. این موضوع ممکن است منجر به کاهش احتمال باروری شود.

2. افزایش خطر اختلالات جنین: بعضی از اختلالات جنین مانند سندرم داون، کاهش احتمال باروری در زنان بالای 35 سال را افزایش می‌دهند.

3. افزایش خطر افتابه‌های قندی: افزایش سن ممکن است به افتابه‌های قندی مانند دیابت بارداری منجر شود که نیاز به مدیریت مراقبت‌های پزشکی دقیق دارد.سن ناتوانی زن برای بارداری

4. افزایش خطر پره‌اکلامپسیا: خطر پره‌اکلامپسیا در زنان بالای 35 سال نیز افزایش می‌یابد. پره‌اکلامپسیا یک مشکل خطرناک در دوران بارداری است که ممکن است به مشکلات جنین و مادر منجر شود.

5. افزایش خطر اختلالات کروموزومی: با افزایش سن مادر، احتمال اختلالات کروموزومی نوزاد مانند سندرم داون افزایش می‌یابد. این مسأله نیاز به تست‌های جهت تشخیص اختلالات کروموزومی دارد.

برای مدیریت مشکلات بارداری در زنان بالای 35 سال، مهم است که این زنان به مراقبت‌های پزشکی منظم دسترسی داشته باشند. پزشکان می‌توانند تست‌های تشخیصی مانند آزمایش‌های خون، سونوگرافی، و تست‌های کروموزومی توصیه کنند تا مشکلات باروری و خطرات مرتبط با بارداری برای آنها مدیریت شوند. همچنین، تغذیه مناسب، ورزش منظم، اجتناب از مصرف مواد مخدر و سیگار، و مدیریت استرس نیز می‌توانند به تسهیل بارداری و سلامت مادران باردار کمک کنند.

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C





:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: